Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Jesień ze sztuką w zamku Książ

Redakcja
Dariusz Gdesz
„Jesienne Spotkania ze Sztuką" to prezentacja różnych form sztuki, wydarzenie będące odpowiedzią na wciąż zmieniające się potrzeby publiczności. Podczas II edycji imprezy goście otrzymają niespotykaną okazję, by przypomnieć sobie najwybitniejsze filmy rosyjskie oraz ich ścieżki dźwiękowe, nie zabraknie również wschodniej poezji; drugiego dnia odbiorcy staną się uczestnikami spektakularnego widowiska - opery „Koronacja Poppei”. Obydwa występy artystyczne to wizje stworzone na potrzeby XXI wieku, których wykonanie będzie miało miejsce w największej, książańskiej Sali Balowej. Tak niezwykły harmonogram z pewnością dostarczy niesamowitych wrażeń naszej publiczności.

Zapraszamy już 29.09 i 30.09 o godz. 19 do książańskiej Sali Balowej
Ceny biletów:
Bilet normalny na jedno wydarzenie – 30 zł
Karnet na dwa wydarzenia – 50 zł
Bilet studencki – 25 zł
Karnet studencki – 40 zł
Bilety indywidualne są dostępne na stronie:
www.bilety.ksiaz.walbrzych.pl
www.ebilet.pl
oraz w kasie biletowej zamku Książ
Karnety można kupić na www.ebilet.pl oraz w kasie biletowej zamku Książ.

PROGRAM:
„Moja Lubow. Muzyka kina rosyjskiego”
29.09.2012 r., godz. 19:00, Zamek Książ
Centrum Dialogu im. Marka Edelmana w Łodzi
Projekt multimedialny Leny Ledoff miał swoją polską premierę 16 września podczas festiwalu Czterech Kultur w Łodzi. Rosyjska pianistka zaprezentuje dzieło stworzone z fragmentów kultowych filmów rosyjskich (m.in. „Cyrk”, „Świat się śmieje”, „Siedemnaście mgnień wiosny”, „Stalker”, „Brat”) zestawionych z muzyką takich twórców jak Izaak Dunajewski, Aleksandr Zacepin czy Mikael Tariwerdiew oraz poezją m.in. Włodzimierza Majakowskiego, Arsienija Tarkowskiego.
„Każdy z wymienionych kompozytorów jest dla mnie wyzwaniem - klasycystyczny Dunajewski, jazzowy Tariwerdijew, popowy Zacepin, ostro rokowy bezkompromisowy Butusow, którego spróbuję skonfrontować z muzyką Sergeja Rachmaninowa. Ważnym elementem tego projektu jest słowo. Wiersze rosyjskich poetów: od Majakowskiego, poprzez Arsenia Tarkowskiego (poety, ojca wielkiego rosyjskiego reżysera Andreja Tarkowskiego, którego wiersz syn umieścił w swoim genialnym filmie "Stalker") po rokowego lidera Wiaczesława Butusowa (autora m.in. .soundtraku do kultowego rosyjskiego filmu "Brat") wykona aktor Teatru Nowego w Łodzi Przemysław Dąbrowski. Oprawę elektroniczną i opracowanie soundtracków, jak również solo na saksofonie wykona student Wydziału Kompozycji i Studia Muzyki Elektronicznej Łódzkiej Akademii Muzyki Patryk Wagner "

Projekt "Moja lubow" - muzyka rosyjskiego kina. Autorski projekt pianistki Leny Ledoff.
Biorą udział:Lena Ledoff - fortepian, scenariusz i arr.muzyczna;
Przemysław Dąbrowski -aktor:
Patryk Wagner - brzmienia elektroniczne, saksofon.
„Koronacja Poppei” – opera Claudio Monteverdi’ego z 1643 r.,

30.09.2012 r., godz. 19:00, Zamek Książ
Akademia Muzyczna im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu
Dzieło w wykonaniu Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego z Wrocławia to spektakularny występ utrzymany w stylizacji barokowej i przefiltrowany przez wrażliwość współczesnego odbiorcy. Narracja muzyczna oparta na starannie rzeźbionej recytacji zachwyca publiczność niezwykłą siłą przekazu, a scenografia inspirowana twórczością projektantki Anny Utko nadaje spektaklowi niepowtarzalnego wymiaru.
„ (…) Mamy do czynienia z dziełem wybitnym, stawiającym słuchaczowi poprzeczkę dużo wyżej, niż wiele późniejszych, wspaniałych oper. Narracja muzyczna oparta jest tu nie na śpiewnych, czarujących melodiach, jak np. u Verdiego, ale na starannie rzeźbionej recytacji. Monodia jest charakterystyczna dla baroku, a u Monteverdiego środki muzyczne wydobyte z abstrakcyjnego świata dźwięku w doskonały sposób przekazują znaczenie, emocjonalny wyraz, rytm słowa ukazując tajemnice ludzkiego umysłu i serca. Słowo i muzyka w „Koronacji Poppei” to jedność. To teatr w pełnym tego słowa znaczeniu, idealnie wpisujący się w estetykę baroku. (...) By w pełni rozkoszować się dziełem nie wystarczy wsłuchać się w piękno śpiewanych motywów, czy urodę głosów, ale starać się zrozumieć słowo.
„Koronacja Poppei” to pierwsza opera, w której sięgnięto do postaci i wydarzeń z historii. Już wtedy librecista Francesco Busenello czuł, że operze obcy jest wszelki „realizm” i stworzył opowieść luźno związaną z historyczną prawdą. Każda z postaci poprzez nadanie jej historycznego imienia nabiera określonego znaczenia, reprezentuje wybrany przez autora charakter (nie w pełni odzwierciedlający cechy historycznych odpowiedników). Nie jest to opowieść o Rzymie, o historii ( choć librecista wykorzystał kilka faktów). To opowieść o ludzkiej naturze, o tragifarsie ludzkich dziejów. Wykorzystał do tego doświadczenia komedii dell’arte. Mamy tutaj postaci dwuznaczne i ostro skontrastowane : kochankowie- zbrodniarze (...)
Tak jak w antycznym teatrze to „bogowie„ decydują o ludzkim losie. Spersonalizowane ludzkie skłonności konkurują ze sobą o wpływy w ludzkim świecie. Cnota od lat jest opuszczona i w niełasce, Fortuna ma się lepiej, ale światem rządzi Amor- ślepa namiętność (...)"
Akademia Muzyczna we Wrocławiu

od 7 lat
Wideo

Zmarł Jan Ptaszyn Wróblewski

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gluszyca.naszemiasto.pl Nasze Miasto