Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Miejski Rzecznik Konsumentów w Piekarach Śląskich

Agnieszka Strzelczyk

W Piekarach Śląskich jest miejski rzecznik konsumentów, który udziela bezpłatnych porad konsumenckich i prawnych mieszkańcom miasta. W roku 2012 rzecznik konsumentów udzielił 1934 porady. Porady i informacje udzielane były bezpośrednio osobom zgłaszającym się do biura rzecznika, telefonicznie, bądź pocztą elektroniczną. Czego dotyczą takie porady?

Otóż 250 interwencji miało charakter mediacyjny, wymagały one próby rozstrzygnięcia sporu między konsumentem a przedsiębiorcą. W biurze rzecznika udzielono 902 porady. - Tematyka porad konsumenckich oraz informacji prawnej z zakresu ochrony praw i interesów konsumentów była bardzo szeroka i zróżnicowana- mówi Artur Madaliński, rzecznik piekarskiego magistratu.

Konsumenci zgłaszali się do rzecznika najczęściej ze sprawami wynikających z umów sprzedaży różnych towarów, w szczególności np. obuwia i odzieży, sprzętu RTV i AGD, towarów związanych z branżą motoryzacyjną, remontowo - budowlaną i artykułami chemicznymi oraz kosmetycznymi.

Prócz tego rzecznik udzielił 52 porad za pośrednictwem poczty elektronicznej. 730 porad udzielono natomiast w formie telefonicznej.

- Rzecznik służył także radą konsumentom w sporządzaniu pism procesowych oraz pism przekazywanych przez konsumentów do przedsiębiorców- mówi Madaliński.

Piekarskim miejskim rzecznikiem konsumenta jest Dorota Prus. Można jej szukać pod numerami telefonu 32 39 39 353, 32 39 39 370 lub adresem mejlowym [email protected].

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na piekaryslaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto